nedeľa, 19. apríla 2015

osudný polibek | maggie stiefvater

Blue má v živote veľké šťastie. Napríklad nemusí mať strach z pohlavných chorôb, pretože ak čo i len pobozká svoju životnú lásku, dotyčný zomrie.

Blue Sargentová žije v nezvyčajnej domácnosti. Jej rodina je zamorená vešteckými schopnosťami. Teda, až na Blue, ktorej jediné schopnosti začínajú i končia pri umocňovaní schopností iných. Jej život je teda prepojený s nadprirodzenom, jej matka Maura je veštica, Persefona je veštica, Calla je veštica a aj sesternica Orla má isté jasnovidecké schopnosti.
A celý život jej predpovedali hlavne jedno - jej životná láska po splynutí ich pier zhynie ( such a poetic Emmaline ).

She wasn't interested in telling other people's futures. She was interested in going out and finding her own.

Keď do mesta dorazí Neeve, ďalšia veštica, veci sa záhadne dajú do pohybu.

Richard „Dick“ Gansey, III. pátra po nadprirodzene už celé roky, hlavne kvôli legendárnemu welšskému kráľovi - Glendowerovi, ktorý podľa povestí len spí a keď ho niekto prebudí, splní mu hocaké želanie.
 Ganseymu pomáhajú s pátraním jeho spolužiaci/spolubývajúci/kamaráti - Adam, Ronan a Noah. Všetci študujú na Aglionby, čo je prestížna, súkromná, chlapčenská škola v Henriette.

Aglionby Academy was the number one reason Blue had developed her two rules: One, stay away from boys because they were trouble. And two, stay away from Aglionby boys, because they were bastards.

Okolnosti (však viete, osudovosť YA kníh lvl 9000) spoja Havraních chalanov a Blue dokopy a spolu budú skúmať stezku mŕtvych a snažiť sa prebudiť goemantickú líniu, ktorá ich má doviesť ku spiacemu kráľovi.

  Hipisáčka Blue bola viac ako znesiteľná hrdinka, nemala som dôvod ju neznášať. Vtipná, vedela si veci domyslieť a sama si šila šaty. Palec hore.
  Gansey bol podobne ako Blue, dobrá, sympatická postava. Taktiež, je vážne hot, keď sa chalan vyjadruje takým tým smart štýlom a nie len "si môj osud; moje srdce už nikdy nebude také ako predtým, potom čo si si ho vzala a táák ďalej.. A tiež sa mi páčilo ako tak ignoroval Blue - hold, on nevedel, že je jej životná láska. 
  Adam bol cieľavedomý, tvrdohlavý charakter. Chcel sa vykopať zo špiny, do ktorej sa narodil. Síce tým niekedy vytváral dusno medzi ním a chalanmi, ale tiež bol celkom sympatický.
  Ronan bol asi od začiatku môj favorit - hlučný, vulgárny flákač. Absolútne to odporuje môjmu vkusu -, ale Ronan si ma proste nejako záhadne získal. A ten záver ( posledná veta ).. Asi pätnásť minút som len pozerala na tú stranu, že čo to má byť.. Takže tak, Ronan jede!
  Noah bol také nevýrazne zlatíčko - síce tam mal len zopár viet, ale toho som mala ešte radšej ako Ronana. Taký tichý, uzavretý - skrátka Ronanov opak ( paradox? ).
  Veštkyne boli tak správne šialené, len na scéne vystupovali iba keď ich Blue potrebovala..

  Kniha sa čítala dobre, až na to, že som ju čítala necelý týždeň a tak som sa trochu strácala v pojmoch ako geomantická línia či virgula apod. Páčilo sa mi, že to bolo z viacerých pohľadov, dodávalo to širší obzor pre dej. Inak mal dej dobré tempo, stránky sa otáčali rýchlo, vtipy boli vtipné, prekvapenia šokovali a na záver sa to vygradovalo celkom i do napätia, kedy som len veľmi ťažko odolávala, či sa pozrieť na koniec knihy. 

Keď už hovorím o závere - ten cliffhanger na konci.. argrr. Dajte mi ďalší diel! Oj, to bolo teda dobré.. 


 Originálny názov: The Raven Boys
Séria: Havraní bratrstvo/ The Raven Cycle
 Diel: 1/4
 Počet strán: 400
Moje hodnotenie: 5/5*
Hodnotenie na Goodreads: 4.04/ 119 700

And remember, no two persons ever read the same book!

11 komentárov:

  1. Na knihu som pozerala pred týždňom v kníhkupectve. Rozmýšľala som, či si knihu kúpiť alebo nie. Ale asi som mala. Za prvé je to predsa Maggie Stiefvaterová,ktorá napísala super sériu o vlkoch a za druhé.. tá kniha vyzerá zaujímavo. A tvoja recenzia to ešte potvrdila! :)
    Pekná recenzia, emma :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasné, Vlci z Mercy Falls.. Neviem, podľa anotácie mi to prišlo také nezáživné :D Skôr by som sa radšej pustila do Fantasy a The Scorpio races :3 :D A ty si ju určite nabudúce kúp! :D

      Odstrániť
  2. Tiež sa na teším už od Luu =D. Rozhodne sa chystám prečítať =).

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mňa táto kniha úplne dostala. Práve kvôli tým záhadám ju zbožňujem. Je to asi naj príbeh, čo som minulý rok čítala. geomantické linie (ley-lines) ma hneď zaujali a išla som si o tom všetko zisťovať na nete a vlastne som sa aj čudovala, koľko som toho našla, ale v našich končinách tento pojem nie je až taký známy.
    Omg ,a dvojka a trojka sú tiež super - to sa mi ani na preklad nechcelo čakať, tak som sa do toho pustila v angličtine, ale trojku som prečítala iba do trištvrtiny, lebo štvorka vyjde až niekedy na jeseň a keby to mali nejaký brutálny koniec, tak by ma zase porazilo. Tak radšej čakám a potom to dorazím pred vydaním štvorky :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som počula, že angličtina je v tej knihe náročnejšia a .. ehm, ehm moja angličtina.. :D ( hell yeah, učím sa ju zatiaľ len prvý rok :DD )
      A po dvojke zas rok čakať na preklad.. prooooooč? :D Ale za tú knihu to stojí :3 :D

      Odstrániť
    2. Ja som sa angličtiny tiež obávala. Preto som jednotku čítala po česky, ale potom som nemohla vydržať a skúsila som zvyšné diely v angličtine, lebo preklad dvojky sa ešte aj posunul na jún, či na kedy. :/:/ Ale nesťažujem sa. Nebolo to až také hrozné. No zase keby som čítala po anglicky už aj jednotku, s ley-lines by som asi mala trochu problém :D a s niektorými tými výrazmi, lebo asi by mi nedošlo, o čo ide. :D

      Odstrániť
  4. Ja som od tejto autorky čítala, vlastne skôr nedočítala, knihu Triaška...veľmi ma nudila. A neviem, či by ma zaujala táto...môj žáner kníh sa poriadne preorientoval :D No z čítania tvojej recenzie si myslím, že by ma niektoré postavy možno zaujali a aj rozosmiali :) Ale dlho by som zvažovala, či si knihu prečítať. Inak gratulujem ku prvej spolupráci :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja sa na Triašku ani nechystám, ale určite niečo iné od autorky si prečítam :3 :)
      Byť tebou, dala by som Havranímu bratrstvu šancu, podľa mňa to stojí za to :)
      A ďakujem :)

      Odstrániť
  5. O tejto knihe som počula, ale neviem, prečo som sa jej vyhýbala, ale teraz mám strašnú chuť si ju kúpiť :D Totálne si ma na ňu navnadila :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Túto knihu nepoznám ale, vyzerá zujímavo.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Túto knihu nepoznám ale, vyzerá zujímavo.

    OdpovedaťOdstrániť